Od 2 listopada 2020 r. Starostwo Powiatowe w Cieszynie przeszło w tryb pracy zdalnej. Wszystko z powodu zwiększającej się każdego dnia liczby zakażeń COVID-19. Nieobecność pracowników wysłanych na kwarantannę lub izolację domową oraz wymogi odnoszące się do konieczności zapewnienia bezpieczeństwa klientom spowodowało niemałe utrudnienia w pracy Starostwa Powiatowego w Cieszynie.
Jak możemy przeczytać na stronie powiat.cieszyn.pl: “z uwagi na nieobecność w pracy części załogi Wydziału Komunikacji, nie jest możliwa do zrealizowania większa ilość spraw – przy zachowaniu wymogów bezpieczeństwa i odpowiednich odstępów czasowych zapewniających optymalną rotację klientów przebywających w sali operacyjnej. Za nieobecnych pracowników nie jesteśmy w stanie znaleźć zastępstwa pośród urzędników z innych wydziałów. Dlaczego? Wiąże się to z pracą w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wymagającego specjalnych uprawnień, które są generowane w Warszawie. Należy mieć świadomość faktu, że Starosta nie tworzy tego systemu. Włodarz Powiatu Cieszyńskiego otrzymuje go tylko na potrzeby świadczonych usług przez Wydział Komunikacji”.
Ze względu na to, że w systemie CEPiK pojawiają się dane poufne, urzędnicy mogą na nim pracować dopiero po tym, gdy zostaną uwierzytelnieni.
Starostwo w Cieszynie na swojej stronie informuje: “obecnie wszystkie terminy w Wydziale Komunikacji są zajęte w elektronicznej rezerwacji terminów, ale dotyczy to wyłącznie jednego przypadku – kategorii „rejestracja pojazdu”. Dużym zainteresowaniem Klientów cieszy się także kategoria dedykowana tzw. odbiorowi stałego dowodu rejestracyjnego. Dla pozostałych kategorii spraw internetowy kalendarz świeci na zielono (co oznacza dostępny termin dla Mieszkańca), a więc istnieje możliwość zapisania się na wizytę w naszym Wydziale”.